Tips om beter te slapen

We leven in een bijzonder jaar. We hebben te maken met een virus, we leven in een nieuw normaal en het oude leven is al maanden niet meer mogelijk. Het brengt een hoop onrust en angst met zich mee. We zien dat een hoop mensen hierdoor moeite hebben met slapen. Constant worden we herinnert aan de ernstige gevolgen van de groeiende cijfers, de lange termijn gevolgen op de economie en gezondheid van de samenleving en meer. Hierdoor hebben veel mensen last van onrustige nachten. Denk aan nachtmerries, vaak wakker worden, niet in slaap komen en vermoeid zijn.

Plan je laatste uur voor het slapen goed in

Je laatste uur voor het slapen zorgt voor een groot deel hoe je nachtrust verloopt. Dit betekent weg met je smart devices en prikkels van buitenaf. Je hoeft ’s avonds niet in bed te liggen en meer ellende te lezen die je tegenkomt in het nieuws. Lees in plaats daarvan een hoofdstuk van een boek of ga een halfuurtje mediteren. Je kunt ook gewoon met je ogen dicht liggen en reflecteren op je dag. Vul dit aan door ook een beetje te schrijven. Zo zet je ook je mogelijke zorgen op papier wat uiteindelijk een grote opluchting is.

Nieuwe accessoires voor betere slaap

Behalve je laatste uur voor het slapengaan goed benutten, kun je ook wat accessoires aanschaffen die zorgen voor een betere nachtrust. Je kunt hier denken aan accessoires zoals:

  • Een klamboe rond die insecten en ongedierte weghoudt. Je wordt zo niet wakker gehouden en de klamboe wordt ook gezien als een stukje bescherming.
  • Een wake up light om rustig wakker te worden. Hierbij licht je wekker eerst lange tijd op waar veel mensen wakker van worden.
  • Lavendel druppels op je kussen en deken. Lavendel zorgt voor ontspanning en rust. Door druppels op je kussens te doen, kun je met deze natuurlijke geur fijn in slaap vallen.

Laat een reactie achter

Laat een reactie achter

Your email address will not be published.


*